Dornova metoda a Breussova masáž

414282_9286

Dornova metoda je jemná manuální terapie, při které dochází k návratu obratlů a dalších kloubů do ideální polohy. Aplikování Dornovy metody se provádí za aktivní účasti nejen terapeuta, ale také ošetřovaného. Ten provádí určité pohyby nohou či rukou podle instrukcí terapeuta, který současně působí přímo v místě vykloubení. Tlakem palce na obratle páteře a jejich vracením do správné polohy se současně uvolňují blokády v tkáních a toku energie. Pozitivním působením Dornovy terapie dochází následně i k uvolnění nejen fyzických, ale i psychických blokád, které jsou nejčastější příčinou vzniku disharmonie v proudění energie, která se projeví v nedostatečném zásobení živinami, chybnými informacemi a váznoucí detoxikací v orgánech, tkáních a tedy i v buňkách. Dornova metoda je považována za terapii celostní, protože respektuje člověka a její účinek se projevuje ve všech úrovních.
Dornova metoda je na rozdíl od některých metod, například metod používaných chiropraktiky metodou velmi šetrnou. V Dornově metodě nejde o to zjednat nápravu za cenu způsobení šoku a často i mikrotraumat ve svalech, vazech či v kostech, takový postup vede opět k zablokování, poněvadž i sval raději přijme vlídné zacházení. Ostatní metody někdy může organismus chápat jako výzvu k boji místo nabídky ke spolupráci....... Při Dornově terapii se sval zaměstná jeho nejpřirozenější činností a to přirozeným pohybem a nemá tak potřebu se bránit, protože respektujeme jeho přirozenost a důležitost. S nově vzniklou skutečností, totiž uvedením kloubu do původní správné polohy, nebojuje, ale přijímá ji.
Dornova metoda se aplikuje maximálně na prahu bolesti. Mírná bolest způsobená tlakem ruky nebo palce rychle mizí. Bolest, kterou člověk vnímá před ošetřením bývá většinou silnější, než ta způsobená terapeutem a i ta po úspěšné terapii rychle mizí. Tři dny po aplikování Dornovy metody se doporučuje vyvarovat se prochladnutí ošetřovaných míst a nezatěžovat tyto místa fyzickou námahou. V průběhu těchto 3 dnů se může bolest střídavě objevovat a mizet a následně zmizí úplně. Tyto 3 dny potřebuje organismus k nutné regeneraci a výměně informací o nové situaci v organismu.

Breussova masáž "meziobratlových plotének" se dá velmi dobře kombinovat s již zmiňovanou Dornovou metodou. Mnohé problémy páteře jako bolesti meziobratlových plotének, ústřel atd. se mohou spojením těchto dvou metod zcela lehce, bez rizika a s dobrou prognózou vyléčit. Breussova masáž regeneruje meziobratlové ploténky, čímž vyřeší široké spektrum zdravotních potíží a mimo jiné vede k odbourávání hluboko uložených psychických problémů.
Podle Rudolfa Breusse neexistují opotřebované ploténky, nýbrž zdegenerované, které se touto masáží regenerují.