Biolampa

biolampa

Bioptronová lampa je zdrojem léčebného biostimulačního světla, pracujícího na principu polarizace světla vyzařovaného halogenovou žárovkou. Její záření je polychromatické, t.zn., že svítí v široké oblasti spektra. Z tohoto světla je odfiltrována ultrafialová složka. Světlo působí jednak povrchově, ale proniká též do tkáně do hloubky zhruba 1 - 2,5 cm.

Při použití biolampy dochází k tzv. biostimulačnímu efektu, pod kterým rozumíme spuštění a podporu již probíhajících pochodů na úrovni samotných buněk ve tkáních, zpomalení chorobných a degenerativních procesů v těchto buňkách, urychlení metabolických pochodů bez hromadění odpadních látek, podpora tvorby potřebných buněčných působků a naopak útlum tvorby látek provázejících chorobné stavy, zvýšení aktivity makrofágů, nepostradatelných pro úspěšné hojení ran, podnícení činnosti fibroblastů, které jsou základem pro hojivé pochody kožních štěpů a jizev.

Hlavními obory, ve kterých si léčebné polarizované světlo vydobylo již pevné místo, jsou zejména dermatologie, chirurgie, ortopedie, revmatologie, praktické a dětské lékařství, rehabilitační a sportovní medicína, balneologie a kosmetika.

Aplikace biolampy:
fyzioterapie, ortopedie, rehabilitace, prevence
jako podpůrná léčba postižení pohybového aparátu aj. nemocí
artróza, bolesti kloubů,páteře, trojklanného nervu, podpora imunity, kašel, jizvy, menstruační potíže, migrény, nachlazení, otoky, revma, záněty aj.

Postižení pohybového aparátu a bolestivé stavy
Při postižení pohybového aparátu využíváme obvykle kombinaci analgetického a biostimulačního účinku polarizovaného světla. Lokální snížení bolesti přináší rychlou úlevu při akutních i chronických bolestivých stavech. Zmenšená citlivost v kombinaci se zvýšeným prokrvením a zlepšeným přísunem účinných látek urychluje obnovu poškozené tkáně a výrazně tak zkracuje dobu rekonvalescence.
Polarizační lampu lze využít i k účinnému uvolnění svalových spasmů před masáží či manipulací. Nejčastěji se světelná terapie využívá při akutních i chronických zánětech šlach a svalů. Lampa pomůže i všem těm, kteří trpí bolestmi v oblasti krční nebo bederní páteře časté u dlouhodobého sedavého zaměstnání nebo u řidičů z povolání. K dalším indikacím patří především artróza a artritida malých i velkých kloubů nebo vymknutí, zhmoždění, natr žení šlach a svalů. Světlo lze aplikovat samostatně nebo v kombinaci s léčivými mastmi či gely. Ty však musíme před aplikací důkladně odstranit. Po ukončení fototerapie je můžeme znovu nanést zpět na postižené místo.